Header Ads

ad

Come Out and Play review

Γράφει ο Νίκος Σιδεράς.

Όταν ενάμιση χρόνο πριν μπήκα στην παρέα του Horrorant, το αρχικό πλάνο ήταν να βρίσκω και να σας παρουσιάζω μικρά και άγνωστα horror διαμαντάκια.

Έτσι λοιπόν για πρώτο review επέλεξα το αρκετά παράξενο και τολμηρό ισπανικό θρίλερ Who Can Kill A Child?, ένα χαμηλού προϋπολογισμού  φιλμ που προκάλεσε αίσθηση στην εποχή του και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο απαγορεύτηκε, πολεμήθηκε, μέχρι που ξεχάστηκε.

Βέβαια με τον καιρό επανεκτιμήθηκε, άρχισε να χώνεται σε λίστες τύπου «Άγνωστα αριστουργήματα που πρέπει να ανακαλύψεις» και να συζητιέται όλο και περισσότερο στη horror πιάτσα, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο από τη Fox η οποία επίσπευσε τις διαδικασίες για το ρετουσάρισμα του!

Ανέθεσε λοιπόν την αναπροσαρμογή του πολυσυζητημένου φιλμ στον μέχρι πρότινος άγνωστο Makinov, ο οποίος ανέλαβε τα  ηνία έχοντας πλήρη δημιουργική ελευθερία, βάζοντας μάλιστα το χεράκι του εκτός από τη σκηνοθεσία, στο σενάριο, στην παραγωγή και τα ηχητικά!

Μην παραξενευτείτε λοιπόν όταν αντικρίσετε το όνομα του να φιγουράρει με τεράστια γράμματα στην αρχή και στο τέλος της ταινίας, και ούτε καν να σας περάσει ως σκέψη απ’ το μυαλό ότι ο νεόκοπος σκηνοθέτης το καβάλησε με το «καλημέρα», το παιδί απλά κόπιασε πολύ για τούτο το δημιούργημα και είπε να το δείξει με τον τρόπο του…

Χωρίς πλάκα, εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι ο Makinov όντως έβαλε τα δυνατά του για να φέρει εις πέρας το Come Out and Play, όμως παρά το συμπαθές αποτέλεσμα μάλλον δεν κατάφερε να υπερπηδήσει όλους τους σκοπέλους που βρέθηκαν μπροστά του και να κάνει τη διαφορά με τον τρόπο τουλάχιστον που την έκανε ο προκάτοχος του.


Η υπόθεση πάντως είναι πάνω-κάτω η ίδια και έχει ως εξής:

Η Beth (Vinessa Shaw, The Hills Have Eyes) και o Francis (Ebon Moss-Bachrach, Lola Versus) αποφασίζουν να περάσουν ξένοιαστα τις διακοπές τους στην πόλη του Μεξικού,  λίγο πριν τη γέννηση του τρίτου τους παιδιού.

Κατά τη διάρκεια μιας ηλιόλουστης μέρας ο Francis αποφασίζει να επισκεφτούν ένα πιο γαλήνιο μέρος για να χαλαρώσουν, γεγονός που βρίσκει σύμφωνη και την εγκυμονούσα Beth.

Τελικά νοικιάζουν από έναν ντόπιο ψαρά μια μικρή βάρκα και μέσα στον καυτό ήλιο ξεκινούν ανυποψίαστοι για το απέναντι νησάκι.


Όταν όμως φτάνουν, ανακαλύπτουν ότι το μέρος είναι μυστηριωδώς εγκαταλελειμμένο από ενήλικες και πως οι μόνοι άνθρωποι που ζουν εκεί είναι ένα τσούρμο μικρά παιδιά.

Κι όσο η Beth και o Francis περιπλανώνται στους παράξενα άδειους δρόμους η ανησυχία τους μεγαλώνει όλο και περισσότερο.

Όταν τελικά μια σειρά από παράξενα γεγονότα τους κάνει να συνειδητοποιήσουν τι ακριβώς συμβαίνει με τα αλλόκοτα παιδιά του νησιού, το νεαρό ζευγάρι αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να φτάσει στα άκρα για την επιβίωση του, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να σκοτώσει με τα ίδια του τα χέρια αυτά τα φαινομενικά αθώα πλασματάκια.’’

Ευλαβικά πιστό στο πρωτότυπο, το Come Out And Play αποτελεί remake με την ακριβή έννοια του όρου, που σημαίνει πως στο μεγαλύτερο μέρος του ξεπατικώνει σκηνή προς σκηνή το παραγνωρισμένο ισπανικό διαμαντάκι, θυμίζοντάς το τόσο σε αισθητική όσο και σε ατμόσφαιρα.

Από αυτή την οπτική γωνία  ο σκηνοθέτης τα καταφέρνει αναπάντεχα καλά αποτυπώνοντας το στίγμα της παλιάς ταινίας, πετυχαίνοντας μάλιστα να προσαρμόσει το στόρι στο σήμερα με την ίδια γοητεία που το κατάφερε ο προκάτοχος του.

Από την άλλη όμως λείπουν η δημιουργική έμπνευση, η νεωτεριστική ματιά και ο συσχετισμός με τη σύγχρονη πραγματικότητα που θα έκαναν το φιλμ να έχει ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, διαχωρίζοντας το από τα δεκάδες ανέμπνευστα remakes που γυρίζονται κατά κόρον απλά και μόνο για εμπορικούς σκοπούς.



Παρόλα αυτά το Come Out And Play είναι πολύ πιο καλό απ’ όσο φανερώνει η αδικαιολόγητα χαμηλή βαθμολογία του στο Imdb και αρκούντως ανατριχιαστικό και παράξενο για να προκαλέσει τις απαραίτητες ανατριχίλες στο θεατή.

Βέβαια τα παιδάκια είναι περισσότερο υποψιασμένα από το original, άρα και λιγότερο τρομαχτικά, τo gore όμως έρχεται να ισοφαρίσει κάπως τα πράγματα παρόλο η κάμερα αποφεύγει επιμελώς - και πολύ σωστά αν με ρωτάτε - να δείξει ξεκάθαρα τα πλάνα όπου τα παιδιά επιδίδονται σε αιματηρές δολοφονίες.


Άλλωστε και το Who Can Kill A Child? περισσότερο υπονοούσε τον τρόμο παρά τον έδειχνε, πράγμα που όπως κι εδώ λειτουργεί κάνοντας το φιλμ ακόμα πιο τρομαχτικό.

Μεγάλο ατού αποτελεί επίσης το έξοχο πρωταγωνιστικό ζευγάρι, το οποίο μπορεί να ενεργεί λίγο αψυχολόγητα στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας, έχει όμως εξαιρετική χημεία και πείθει απόλυτα.


Θεωρώ μάλιστα ότι αν έλειπαν οι τόσο καλές ερμηνείες τους, θα φαινόντουσαν ακόμα γελοιότερες κάποιες αντιδράσεις τους κατά τη διάρκεια της περιπέτειας τους.

Γενικότερα υπάρχουν πολλές σκηνές που τα βάζουν με την κοινή λογική, αγγίζοντας συχνά τα όρια του παραλόγου, τα σώζουν όμως η νατουραλιστική ματιά του σκηνοθέτη που καταγράφει τα γεγονότα με σοβαρότητα και μια αληθοφάνεια που ξαφνιάζει.


Σ’ αυτό βοηθούν η σχεδόν ξεθωριασμένη φωτογραφία τύπου 70’s και η τρεμάμενη κάμερα που θυμίζει - ευτυχώς όχι για πολύ - ψευδοντοκιμαντέρ τρόμου.

Σε γενικές γραμμές το Come Out And Play πείθει, αποτελώντας μια αρκετά φιλότιμη προσπάθεια του είδους, ωστόσο δεν καταφέρνει να αποτελέσει ένα remake άξιο αναφοράς ή έστω ένα ενοχλητικό horror που θα θυμόμαστε για καιρό.

Το μεγάλο του λάθος είναι λοιπόν πως στο μεγαλύτερο μέρος του προτίμησε να κινηθεί σε ασφαλή μονοπάτια παρά το εξαιρετικά δυνατό και πολλών προεκτάσεων τολμηρό του θέμα, γεγονός που φαίνεται ξεκάθαρα όσο κι αν ο δημιουργός του με διάφορα τεχνάσματα προσπαθεί να μας πείσει για το αντίθετο.

Και είναι κρίμα γιατί όταν έχεις ένα τόσο ισχυρό υλικό στα χέρια σου, καλό είναι να τολμάς και να μη φοβάσαι να παίξεις με τα όρια, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα ενοχλήσεις μερικούς, ακόμα κι αυτό σημαίμει ότι θα βάλεις λιγότερα δολάρια στην τσέπη σου.

Όπως καταλαβαίνεις κύριε Makinov μάλλον έπρεπε να επαναλαμβάνεις πιο συχνά στον εαυτό σου τον τίτλο του δημιουργήματος σου κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Ελπίζω στο επόμενο πόνημα σου να δείξεις ακόμη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να «παίξεις» με μεγαλύτερη τόλμη, αγνοώντας για λίγο τους βαρετούς κανόνες…


Την ταινία έχει αποκτήσει η Odeon ...για να μην τη πάρει κανένας άλλος.



 
Come Out and Play trailer από Horrorant